Всеукраїнський з міжнародною участю науково-освітній форум “Сучасна парадигма безперервності освіти: мультидисциплінарний підхід” (30.10.2024)

Всеукраїнський з міжнародною участю науково-освітній форум “Сучасна парадигма безперервності освіти: мультидисциплінарний підхід” об’єднав освітян, науковців та фахівців, відданих ідеям постійного професійного та особистісного розвитку у стінах Обласного коледжу “Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С. Макаренка” Полтавської обласної ради.

30 жовтня 2024 року на базі Кременчуцької гуманітарно-технологічної академії відбувся Всеукраїнський з міжнародною участю науково-освітній форум “Сучасна парадигма безперервності освіти: мультидисциплінарний підхід”, до якого долучилося більше 180 науковців, педагогів-практиків та фахівців інших галузей з метою обговорення актуальних питань у галузі освіти, підкреслення ідеї безперервності навчання протягом усього життя, актуалізації важливості наступності між рівнями освіти та спрямованості на інноваційні підходи в кожному з них.

“Освіта — це не підготовка до життя; освіта — це саме життя”, під таким гаслом проходив науковий захід, адже ця цитата підкреслює ідею безперервного навчання та важливість освіти як процесу, що триває протягом усього життя, а також відображає багатогранність освітнього досвіду. Тема науково-освітнього форуму обрана не просто так, адже колектив Кременчуцької гуманітарно-технологічної академії проводить загальноосвітню підготовку, провадить фахову передвищу та вищу освітню діяльність, займається професійним розвитком педагогічних працівників.

До учасників форуму з вітальним словом та побажанням вдалої роботи звернулися заступник начальника Полтавської обласної військової адміністрації,  доктор юридичних наук, професор Антон ЧУБЕНКО, директор Департаменту освіти і науки Полтавської обласної військової адміністрації, кандидат економічних наук Євген КОНЧАКОВСЬКИЙ, директорка Кременчуцької гуманітарно-технологічної академії, кандидат педагогічних наук Леся КРУПІНА, директор регіонального осередку удосконалення вчителів «WOM» в Бєльсько-Бяла Владислав МОНШЬОР, начальник управління Державної служби якості освіти у Полтавській області кандидат педагогічних наук Юрій КРАЩЕНКО, директор Полтавської академії неперервної освіти імені Михайла Васильовича Остроградського, кандидат педагогічних наук, доцент Віталій ЗЕЛЮК.

Особливою гостей на заході стала переможниця Global Teacher Prize Ukraine2024, учителька початкових класів ліцею № 7 Івано-Франківської міської ради Леся ПАВЛЮК, яка поділитися з учасниками форуму досвідом роботи та можливостями професійного розвитку.

Під час пленарного засідання розкрила важливість проєктного методу навчання доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки пані Наталія ГАВРИШ, висвітлила резильєнтність як ключову рису для адаптації кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник відділу психології праці Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України Оксана ІВАНОВА, поділився новітніми дослідженнями щодо впливу екологічних катастроф на суспільство та економіку кандидат біологічних наук, доцент, заступник декана з наукової роботи та міжнародних зв’язків факультету фізичної культури, спорту та здоров’я людини  Бердянського  державного педагогічного університету Віталій ГНАТЮК, акцентувала увагу на необхідності розвитку трансверсальних або гнучких навичок доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри українознавства і лінгводидактики імені професора О.Г. Муромцевої Харківського національного педагогічного університету імені Григорія Савича Сковороди Олена МАЛЕНКО.

Після пленарного засідання учасники форуму мали можливість під час роботи шести секцій активно подискутувати на секційних засіданнях.

Зокрема, на секції “Дитинство ХХІ століття” розкрили питання взаємодії заради дитини та роль сну у регуляції емоційних станів під час воєнних дій. Спікери – Ольга КОСЕНЧУК, кандидат педагогічних наук, доцент, виконавчий директор з науково- методичної роботи ВГО “Асоціація працівників дошкільної освіти”  та Олена КОЛОМІЄЦЬ, PhD (канд.психол.наук), психологиня, коучиня.

Під час роботи секції “Сучасні тенденції а початковій освіті” учасники форуму мали можливість подискутувати з питань освітнього потенціалу картографічних посібників для школярів, ведення блогу як засобу професійного розвитку вчителя та можливостей адаптації до нового покоління Альфа. Дискусії проходили під керівництвом Тетяни ВАСЮТІНОЇ, докторки педагогічних наук, професорка, професорка кафедри початкової освіти та інноваційної педагогіки Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Вікторії ЛЕПЕТЮК, кандидатки географічних наук, завідувачка відділу маркетингу Державного науково-виробничого підприємства “Картографія”, Юлії БРАЖНИК, учительки початкових класів, експертки оцінювання педагогічних працівників під час вивчення їх практичного досвіду, експертки з інституційних аудитів, Альони ГОНЧАРУК, сертифікованого вчителя, експерта центру оцінювання професійних компетентностей учителів початкових класів, регіональний тренер Міністерства освіти і науки України за програмою «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення».

На секції “Психологічні знахідки” поспілкувалися щодо психологічних прийомів впливу продакт плейсменту на глядача та участь психолога у медійному просторі, педагогіки травми та секретів тримання життєвого балансу. Діалог проводили такі неординарні та цікаві особистості як Іван СОРОКІН, менеджер з реклами (менеджер з нестандартних проєктів / project manager of non-standard) рекламної агенції NCG (Nostra Communications Group), практичний психолог у закладах освіти, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної роботи та мовної підготовки Придніпровського інституту МАУП, практичний психолог Обласного коледжу “Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С. Макаренка” Полтавської обласної ради.

Не менш цікаві питання розглядалися на секції “Від самоменеджменту до лідерства в освіті”, зокрема, сучасні інформаційні технології для ефективного бізнесу та навички самоменеджменту, які представили харизматичні спікери – Олексій КРИШАН, заступник директора із забезпечення якості та інноваційної діяльності Придніпровського інституту МАУП, кандидат економічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій та   Тетяна ВОЛОТОВСЬКА, кандидат педагогічних наук доцент кафедри  менеджменту освіти та права, заступник директора Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО “Університет менеджменту освіти” НАПН України.

Під час засідання секції “Філологічні горизонти” розглянули питання підготовки вчителя української мови та літератури в умовах воєнного стану, попрактикували навички креативного письма та знаходили шляхи зацікавлення до навчання учнів нової української школи. Допомогли у цьому виступаючі – Костянтин ГОЛОБОРОДЬКО, доктор філологічних наук, професор, декан українського мовно-літературного факультету імені Г.Ф. Квітки-Основ’яненка ХНПУ імені Г.С. Сковороди, Ірина КІРІЧЕК, кандидат філологічних наук, доцент кафедри початкової освіти, гуманітарних дисциплін та інформатики Обласного коледжу “Кременчуцька гуманітатно-технологічна академія імені А.С. Макаренка” Полтавської обласної ради та  Марина ПРОНОЗА, сертифікована вчителька української мови та літератури вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання “Старший учитель” Кременчуцького ліцею №25 “Гуманітарний колегіум” Кременчуцької міської ради Кременчуцького району Полтавської області, тьюторка у програмі “Освітній СУП” від ГО “Навчай для України, членкиня національної медіаторської мережі ГО “Ла Страда – Україна”.

Спікери секції “Цифрові інструменти в освітньому процесі” спеціалісти регіонального центру підготовки вчителів «WOM» у місті Бєльсько-Бяла (Польща) Катажина ЖЬОЛА-ЗЕМЧАК, Марина КИРИЛЮК та викладачі інформатики Обласного коледжу „Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С. Макаренка“ Полтавської обласної ради Наталя ІВАНОВА та Марина МАЄВСЬКА допомогли учасникам розібратися з можливостями використання ігрових технологій на уроках математики й української мови, а також інструментами Canva для створення навчальних матеріалів.

Науково-освітній форум «Сучасна парадигма безперервності освіти: мультидисциплінарний підхід» став надзвичайно плідним і важливим, кожен виступ науковців і практиків відкрив нові горизонти для розуміння освіти як безперервного процесу, який інтегрує різні дисципліни, адаптується до нових соціально-економічних умов і відповідає вимогам сучасного суспільства.